DIJAGNOSTIKA
- Logopedska procjena djece rane i predškolske dobi uključuje jedno ili više područja:
- procjena oralno motoričkih sposobnosti (u podlozi hranjenja, žvakanja, gutanja, govora)
- procjena ranog komunikacijskog razvoja
- procjena ranog jezično – govornog razvoja
- procjena tečnosti govora (brzopletost, mucanje)
- procjena glasa (disfonije,nazalnosti, rascjep nepca i usana)
- procjena socijalno komunikacijskih vještina
- procjena fonološko – artikulacijskog razvoja
- procjena jezičnog razvoja (razumijevanje i izražavanje)
- procjena predvještina čitanja , pisanja i računanja
- procjena spremnosti za školu
- procjena ostalih dječjih govornih poremećaja (npr apraksija, oštećenje sluha..)
- Logopedska procjena djece školske dobi uključuje jedno ili više područja:
- procjena oralno motoričkih sposobnosti
- procjena (socijalno) komunikacijskih vještina
- procjena jezično – govornih vještina (artikulacija, razumijevanje jezika, naracija…)
- procjena tečnosti govora (mucanje, brzopletost)
- procjena glasa (disfonije,nazalnosti, rascjep nepca i usana)
- procjena vještina čitanja, pisanja i računanja (npr disleksija, disgrafija, diskalkulija)
- Procjena ostalih logopedskih poremećaja (npr apraksija..)
TERAPIJSKI POSTUPCI
- logopedsko savjetovanje
- Hanen program More than Words – za roditelje djece s poremećajem iz spektra autizma ili komunikacijskim poremećajima
- logopedska terapija uključuje rad u jednom ili više područja:
- oralno motorička stimulacija (stimulacija orofacijalne muskulature)
- poticanje vještina žvakanja i gutanja
- terapijsko hranjenje i pijenje
- poticanje ranog komunikacijskog razvoja
- poticanje ranog jezično – govornog razvoja
- poticanje socijalno komunikacijskih vještina (npr komunikacijski poremećaji)
- potpomognuta komunikacija